Úvodní slovo generálního ředitele
Výsledky pojišťovny Generali za rok 2015 opět potvrdily výsadní postavení naší společnosti v rámci pojistného trhu v České republice. Podařilo se nám dosáhnout všech klíčových ukazatelů, jež nás i nadále řadí mezi čtyři nejúspěšnější pojistitele.
Dynamika našeho růstu výrazně předčila trh. V pojištění motorových vozidel jsme se zařadili mezi dvě nejrychleji rostoucí pojišťovny. Dařilo se nám i v dalších segmentech, ať už havarijním, odpovědnostním či podnikatelském pojištění. Výrazným způsobem jsme zvýšili kvalitu produkce prostřednictvím externích partnerů, a to především v oblasti životního pojištění. Spolupracující makléři pro změnu zlepšili svůj výkon v segmentu autopojištění. Obchodní cíle dokázali naplnit i naši další obchodní partneři. Základem našeho úspěchu však byla, je a bude stabilní vlastní obchodní služba, na kterou i v letošním roce čeká výzva v podobě produkčního a personálního růstu. Dáváme tak jasný signál trhu, že je potřeba s námi počítat.
Naše podzimní reklamní kampaň byla prvním krokem k vyššímu růstu povědomí o značce Generali. Do budoucna se na českém trhu bude profilovat jako profesionální, inovativní a důvěryhodná pojišťovna, která nabízí jednodušší a chytřejší řešení pro měnící se svět kolem nás. Vycházíme přitom z globální strategie skupiny Generali, která jednoznačně cílí na klienta. Snažíme se proto již nyní poskytovat řešení reflektující individuální potřeby klientů, kteří nám svěřili svou pojistnou ochranu. Že jsme se vydali správným směrem, dokládá druhé místo v kategorii Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna v soutěži Hospodářských novin.
S minimálním dopadem na obchodní aktivity jsme přesunuli naše servery a systémy do Itálie. Z pohledu zemí střední a východní Evropy se jednalo o unikátní projekt, který nemá v našem regionu obdoby.
Chováme se odpovědně. Podporujeme společensky prospěšné aktivity. Jen v roce 2015 se jednalo o částku převyšující 6,5 milionu korun. A to nepočítáme hodiny, kterými přispěli naši zaměstnanci jako dobrovolníci. Naše CSR aktivity bodují i na nadnárodní úrovni. Mezi úspěchy patří finále prestižní mezinárodní soutěže SABRE Awards, ve kterém zabodoval projekt Výmoly.cz.
Naše skupina je klíčovým hráčem na českém pojistném trhu a je zřejmé, že strategie pojišťovacích skupin s více značkami v rámci jednoho trhu je více než úspěšná. Svým dílem k tomu jistě přispívá i vzájemné využívání synergií a sdílení know-how v rámci skupiny Generali.
Jménem vedení společnosti děkuji našim zaměstnancům, pojišťovacím agentům, makléřům a obchodním partnerům za jejich významný podíl na výsledcích pojišťovny Generali za rok 2015. Stejně tak děkuji našim klientům za to, že naší společnosti svěřili svoji pojistnou ochranu.
Závěrem přeji pojišťovně Generali další úspěšný rok v její bohaté historii. Loňské výsledky ukázaly, že špičkové služby šité na míru klientům i obchodním partnerům jsou správnou cestou k cíli, ke spokojeným klientům a akcionářům. Výsledky, kterých jsme dosáhli, jsou nejlepší motivací pro naši další práci.
S úctou
Pavel Mencl
generální ředitel